Górnicza Izba Przemysłowo Handlowa

Polish Mining Chamber of Industry and Commerce

Biuletyn Górniczy Nr 7 - 8 (205 - 206) Lipiec - Sierpień 2012 r.



Biuletyn Górniczy Nr 7 - 8 (205 - 206) Lipiec - Sierpień 2012 r.
  • Obłaskawianie metanu (BG 7-8 2012)

    Groźny, ale nie bezużyteczny Raport   Nie sposób wymazać z pamięci górniczych tragedii, w których w wyniku zapalenia i wybuchu metanu w ścianach ginęli górnicy. Trudno nie pamiętać wydarzeń, by… więcej

  • Bez inwestycji ani rusz (BG 7-8 2012)

    Spółki węglowe Firmy Inwestycje w polskim górnictwie są koniecznością. Bez nich nie będzie się dało utrzymać wydobycia na obecnym poziomie, nie mówiąc już o jego zwiększeniu. W 2012 roku Jastrzębska… więcej

  • Bitwa o przyszłość CCS (BG 7-8 2012)

    Potrzebna rewolucja techniczna Technologie   -Koszty rozwoju CCS są bardzo wysokie, ale EDF interesuje się tą technologią. Mówiąc szczerze, nie będzie ona opłacalna do 2020 r. - mówi Bernard Salha,… więcej

  • Czy Unia Europejska to klub samobójców? (BG 7-8 2012)

    Ochrona klimatu to ochrona interesów państw silniejszych Kontrowersje   Patrząc na bezradność UE wobec drugiej fali kryzysu finansowego odpowiedź na tytułowe pytanie musi być raczej twierdząca, choć skóra cierpnie na… więcej




 

Komentarz




Promocja polskich maszyn górniczych - naprawdę warto!

W ciągu najbliższych trzech lat polscy producenci maszyn i urządzeń górniczych będą promować się na światowych rynkach. Warty ok. 5 mln zł program promocyjny zostanie sfinansowany z unijnych środków w ramach programu "Innowacyjna gospodarka".

Mamy więc  wreszcie,  pierwszy od 20 lat, program wspierających polskich producentów maszyn i urządzeń górniczych. Jest on bardzo elastyczny. Mogą skorzystać z niego zarówno przedsiębiorcy produkujący maszyny i urządzenia górnicze, ale również firmy świadczące na rzecz górnictwa różnego rodzaju usługi. Firma uczestnicząca w programie może uzyskać do 75 proc. refundacji wydatków poniesionych z tytułu udziału w imprezach targowych, pod warunkiem, że zadeklaruje udział przynajmniej w połowie zaplanowanych zdarzeń promocyjnych. Refundacji podlegają m.in.: wynajem powierzchni wystawienniczej, zabudowy jej powierzchni, transport i spedycję eksponatów, wreszcie wydatki na promocję, opłacenie kosztów podróży i hoteli.

W tym czasie realizator programu - Konsorcjum Górnictwo Polskie, w skład którego wchodzą: Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Technika Górnicza oraz Górnicza Izba Przemysłowo-Handlowa, przeprowadzi szereg działań w ramach spójnego planu promocji branży górniczej w kraju i za granicą. Kampania obejmuje swym zasięgiem takie kraje jak: Rosja, Indie, Chiny, Chile, Kazachstan, Argentynę i Wietnam.

Jak widać – warto skorzystać z  możliwości jakie daje  program. Tym bardziej, że spowolnienie gospodarcze w naszym kraju staje się faktem. Firmy powinny ratować się wszelkimi sposobami przed skutkami kryzysu. Ekspansja na zagraniczne rynki, to jedno z „lekarstw”, które może się okazać bardzo skuteczne.

Tymczasem, mimo rozlicznych działań promujących program wśród polskich przedsiębiorców, zainteresowanie nim jest – oględnie mówiąc – umiarkowane. Zrozumiałe, że właściciele czy zarządy firm muszą sprawę dobrze przemyśleć, skalkulować, ale muszą też zdawać sobie równocześnie sprawę z faktu, że czas ucieka, a nasza „zielona wyspa” traci kolor.

Program potrwa do wiosny 2014 roku. Warto wiedzieć, że polski przedsiębiorca   może z niego skorzystać  na każdym z etapów,  pod warunkiem, że spełni zakładane kryteria. Tak więc ci, którzy „przegapili” informacje  do nich kierowane w tej sprawie powinni  przemyśleć sprawę ponownie, gdyż wcale nie jest jeszcze za późno. Wystarczy  zgłosić swój akces jednemu z konsorcjantów lub Ministerstwu Gospodarki.

I jeszcze jedno – proszę nie wierzyć w legendy, że wypełnienie  stosownych formularzy, niezbędnych przy przystąpieniu do programu, to drogą przez mękę,  wymagająca zatrudnienia  za duże pieniądze wyspecjalizowanych firm. Nic podobnego. Tym razem druki te  są maksymalnie uproszczone, jasno sformułowane, a  pisemne instrukcje ich wypełniania – precyzyjne i zrozumiałe. Poza tym  ministerialni specjaliści służą w razie czego daleko idącą pomocą.

Mamy w Polsce unikatowe górnictwo w skali świata. Jest samowystarczalne i generuje zyski. Nasze przedsiębiorstwa około górnicze potrafią budować kopalnie, wyposażać je, a nawet prowadzić wydobycie. Mało który kraj dysponuje tak ogromnym potencjałem – dlatego musi on być dobrze sprzedawany na całym świecie.

PD

Menu




Newsletter


Biuletyn górniczy

Bieżący numer

img12

Górniczy Sukces Roku

View more
img12

Szkoła Zamówień Publicznych

View more
img12

Biuletyn Górniczy

View more


Partnerzy