Górnicza Izba Przemysłowo Handlowa

Polish Mining Chamber of Industry and Commerce

Biuletyn Górniczy Nr 7 - 8 (193 - 194) Lipiec - Sierpień 2011 r.



Biuletyn Górniczy Nr 7 - 8 (193 - 194) Lipiec - Sierpień 2011 r.
  • Górniczy szczyt w Spodku (BG 7-8 2011)

    400 firm z 15 krajów na Targach „KATOWICE 2011”   Rozmowa z MARKIEM BRZENCZKIEM – Prezesem Zarządu Polskiej Techniki Górniczej S.A. - We wrześniu nastąpi kolejna odsłona największej tego typu… więcej

  • Ekologiczne priorytety (BG 7-8 2011)

    Fundusz dba o czystość regionu Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach, powstały w 1993 roku, realizując swoją misję koncentruje się na: wspieraniu działań proekologicznych podejmowanych przez administrację… więcej

  • Węgiel nie może być pomijany (BG 7-8 2011)

    Zdecydowane „ nie” Rozmowa z HERBERTEM LEOPOLDEM GABRYSIEM – Przewodniczącym Komitetu ds. Pakietu Klimatyczno-Energetycznego Krajowej Izby Gospodarczej - Krajowa Izba Gospodarcza w swym oświadczeniu skrytykowała zaprezentowany przez Komisję Europejską „Plan… więcej




 

Komentarz




Polskie maszyny górnicze w światowej czołówce

I znów w Katowicach wielkie górnicze święto : Międzynarodowe Targi Górnictwa, Przemysłu Energetycznego i Hutniczego. Dobrze, że tym razem w tym samym czasie organizowana jest tylko jedna taka impreza, a nie jak w roku 2009 - dwie. 

Polska Technika Górnicza, organizator targów, ma się czym pochwalić. W tegorocznej edycji w Spodku będzie jeszcze więcej wystawców niż poprzednio, przygotowano jeszcze więcej imprez towarzyszących, zaproszono znakomitych gości z całego świata. Ale na ostateczne oceny przyjdzie czas po zakończeniu targów. 

Dziś można już jednak zastanowić się nad kondycją naszego rodzimego przemysłu maszyn i urządzeń górniczych, który opanuje z pewnością katowicki Spodek. Nie tylko naszym zdaniem polscy producenci należą do ścisłej, światowej czołówki. Choć najważniejszymi kontrahentami pozostają dla nich nadal krajowe spółki węglowe, to aspiracje producentów maszyn i urządzeń coraz bardziej znajdują ujście w ekspansji za granicę. Geografia tego eksportu obejmuje praktycznie cały świat , jesteśmy w Chinach, Indiach, Wietnamie, Australii i Ameryce Południowej, a więc wszędzie tam, gdzie rozwija się wydobycie węgla. 

Swój rozwój największe polskie grupy oparły na trzech strategicznych elementach: doskonaleniu produktów, rozwiązań technologicznych, projektowych i konstrukcyjnych, przy wykorzystaniu własnej myśli technicznej, ekspansji eksportowej odbywającej się poprzez zdobywanie i umacnianie pozycji na międzynarodowych rynkach zbytu oraz kompleksowej ofercie produkcyjnej i handlowej umożliwiającej wykonanie w dowolnej części świata inwestycji w systemie pod klucz, głownie w górnictwie głębinowym. Ta wszechstronność jest niezwykle ważnym czynnikiem, który ułatwia konkurowanie z najsilniejszymi koncernami w branży. Polacy znakomicie potrafią wyszukać i zbadać złoże, zaprojektować całą kopalnię, wykonać wszystkie roboty górnicze, dostarczyć odpowiednio dobrany, niezawodny sprzęt, a nawet zająć się samym wydobyciem. Po prostu dorównujemy już największym światowym gigantom. I właśnie o to chodzi. Tak trzymać!

 

Menu




Newsletter


Biuletyn górniczy

Bieżący numer

img12

Górniczy Sukces Roku

View more
img12

Szkoła Zamówień Publicznych

View more
img12

Biuletyn Górniczy

View more


Partnerzy