Pani Prezes, za 2 lata upłyną trzy dekady od utworzenia NAT. Od tego czasu ewoluowała oferta, a także zmieniał się profil i zasięg działalności agencji. Czy może Pani przybliżyć naszym czytelnikom czym jest NAT i jaką drogę przeszła od swego zarania w 1996 r. do dnia dzisiejszego?
Nadwiślańska Agencja Turystyczna Sp. z o.o. – jako organizator wypoczynku – działa na rynku od 1997 r. Początkowo ściśle związana z branżą górniczą i Górnym Śląskiem, a dziś – jedna z największych krajowych sieci hoteli i ośrodków wypoczynkowych, funkcjonujących pod marką NAT.
Spółka powstała w 1996 r. jako inicjatywa Nadwiślańskiej Spółki Węglowej S.A., która w ramach restrukturyzacji sektora górniczego przekazała aportem piętnaście ośrodków wypoczynkowych, tworząc bazę dla nowej spółki turystycznej. Oficjalna działalność NAT rozpoczęła się 1 lutego 1997 r. na bazie pięciu obiektów, a wcześniejsze starania o jej utworzenie zostały sfinalizowane 16 grudnia 1996 r., kiedy to spółka została wpisana do rejestru przez Sąd Rejonowy w Katowicach.
Od momentu powstania NAT konsekwentnie rozwijała swoją działalność. Obecnie zarządza 17 obiektami wypoczynkowymi, na które składa się 10 hoteli oraz 7 ośrodków wypoczynkowych, a także Stacją Narciarską Cieńków w Wiśle. W ciągu ponad dwóch dekad działalności NAT zbudował swoją pozycję w polskiej turystyce, oferując bogatą ofertę pobytów rekreacyjnych i prozdrowotnych, jednocześnie pozostając wiernym tradycjom związanym z sektorem górniczym.
Oferta sieci obejmuje wypoczynek rodzinny, pobyty prozdrowotne i promujące aktywne spędzanie wolnego czasu na Pomorzu, Mazurach, Ziemi Kłodzkiej, w Beskidach i na Podhalu.
Jakim zapleczem może się pochwalić NAT jeśli chodzi o infrastrukturę, bazę noclegową, itd.?
Nadwiślańska Agencja Turystyczna (NAT) to synonim wyjątkowych miejsc i wygodnego wypoczynku w Polsce. Nasze obiekty położone są w najpiękniejszych zakątkach kraju: nad Bałtykiem, przy czystych jeziorach i w otoczeniu górskich krajobrazów. Każda lokalizacja to gwarancja bliskości natury i przestrzeni idealnej do relaksu.
Posiadamy strefy wellness, gabinety zabiegowe, proponujemy profesjonalne usługi profilaktyczno-lecznicze i sanatoryjne, dostosowane także do potrzeb zdrowotnych naszych gości. Posiadamy boiska sportowe, siłownie zewnętrzne i wewnętrzne. Nie zapominamy o najmłodszych Gościach, na których czekają place i pokoje zabaw. Organizujemy także animacje.
Nasza kuchnia opiera się na polskich, domowych smakach. Większość posiłków podawana jest w formie bogatych bufetów z napojami, gdzie każdy Gość może skomponować samodzielny posiłek według swoich upodobań.
Każdy znajdzie coś dla siebie – nasze obiekty oferują standard na każdą kieszeń, zapewniając jednocześnie wygodę i staranność w realizacji oczekiwań naszych Gości.
Jesteśmy marką, która ceni uczciwość, odpowiedzialność, gościnność i bezpieczeństwo. To, co nas wyróżnia, to autentyczna pasja i zaangażowanie w turystykę. Staramy się tworzyć miejsca, do których chętnie się wraca.
Poza ofertą hoteli i ośrodków wypoczynkowych niewątpliwymi atrakcjami znajdującymi się w ofercie NAT są przystań żeglarska z wypożyczalnią sprzętu wodnego w Kalborni oraz kolej linowa Cieńków w Wiśle (zimą Stacja Narciarska Cieńków), a także wyjątkowa Restauracja a’la carte – TaTRadycja w Bukowinie Tatrzańskiej.
Swoją ofertę kierujecie do osób prywatnych, ale wiem, że z Waszych usług chętnie korzystają też firmy. Co może zaproponować NAT dla klienta biznesowego?
Tak, głównym klientem NAT są osoby prywatne, jednak z ogromnym powodzeniem obsługujemy również klientów biznesowych, zapewniając kompleksową organizację konferencji, szkoleń oraz różnorodnych eventów firmowych. Dzięki różnorodnej bazie noclegowej i rozbudowanej infrastrukturze możemy zaplanować wydarzenie, które będzie idealnie odpowiadać potrzebom każdej firmy, niezależnie od skali czy formatu.
Obiekty NAT oferują przestronne sale konferencyjne i szkoleniowe, które umożliwiają organizację spotkań dla grup liczących od 20 do 200 osób. Gwarantujemy profesjonalną obsługę na każdym etapie współpracy – od planowania aż po realizację. Nasz doświadczony zespół zadba o każdy detal, zapewniając komfortowe warunki i elastyczność w dostosowaniu oferty do indywidualnych oczekiwań.
Dużym powodzeniem na Śląsku cieszy się Hotel*** NAT Ustroń i Hotel*** NAT Wisła. Często w tych obiektach Gościmy grupy szkoleniowo – konferencyjne, które cenią sobie lokalizację i obsługę.
Choć mało kto o tym wie, NAT ma też dość istotne związki z górnictwem…
Nadwiślańska Agencja Turystyczna Sp. z o.o. powstała w wyniku działań restrukturyzacyjnych właśnie górnictwa, które miały na celu oddzielenie od kopalń strefy nieprodukcyjnej. Powstało wtedy kilka Spółek, których jedynym udziałowcem była Nadwiślańska Spółka Węglowa. Dziś właścicielem Spółki jest Holding KW sp. z o.o.
Czy z tej przyczyny Wasze obiekty częściej goszczą wydarzenia górnicze lub może firmy z tej branży chętniej korzystają z usług NAT?
Tak, nasze obiekty rzeczywiście często goszczą wydarzenia związane z branżą górniczą, co jest efektem długotrwałych i silnych więzi NAT z tym sektorem. Nasza oferta jest chętnie wybierana nie tylko przez firmy górnicze organizujące konferencje, szkolenia i spotkania, ale również przez gości indywidualnych. We współpracy z zakładami pracy organizujemy wczasy profilaktyczno-lecznicze. Dbamy o to, by nasze usługi odpowiadały potrzebom tej grupy, zapewniając komfort i wyjątkową atmosferę.
Nie zapominamy też o naszych korzeniach, wspierając lokalne wydarzenia związane z górnictwem oraz angażując się w inicjatywy branżowe. Często spotykamy się z sentymentem naszych gości, którzy z dumą wspominają: „To ja budowałem ten obiekt…”. To dla nas ogromny zaszczyt i motywacja, by dalej rozwijać nasze obiekty z myślą o pracownikach i sympatykach sektora górniczego.
Porozmawiajmy również o Pani roli. Od września 2024 r. kieruje Pani pracami zarządu NAT – czy przewiduje Pani istotne zmiany w funkcjonowaniu agencji? Jakie cele rozwojowe pojawiają się na horyzoncie?
28 sierpnia zostałam czasowo oddelegowana do pełnienia funkcji Prezesa Zarządu Nadwiślańskiej Agencji Turystycznej Sp. z o.o. Moim priorytetem stało się podnoszenie standardu naszych obiektów i dostosowywanie ich do zmieniających się potrzeb klientów. Planujemy szereg remontów oraz modernizacji, które znacząco podniosą komfort i jakość obsługi we wszystkich naszych lokalizacjach. Moim celem jest, aby NAT była postrzegana jako marka oferująca nie tylko doskonałą infrastrukturę wypoczynkową, ale też wyjątkowe doświadczenia dla klientów biznesowych i indywidualnych.
Na horyzoncie widzimy także rozwój naszej oferty wellness oraz wzmocnienie współpracy z lokalnymi społecznościami. Chcemy, aby NAT była symbolem jakości i przywiązania do tradycji, ale też nowoczesności, odpowiadając na potrzeby wszystkich grup naszych klientów.
Dziękuję za rozmowę i życzę wobec tego powodzenia w realizacji tych planów.
rozmawiał Marcin Hylewski
Górnicza Izba Przemysłowo - Handlowa
ul. Kościuszki 30; 40-048 Katowice
Tel. 32-757-32-39, 32-757-32-52,
32-251-35-59
e-mail: biuro@giph.com.pl